Fiecare zi din saptamana debuteaza cu ‘’Intalnirea de dimineata’’. Aceasta presupune inviorarea de dimineata prin executarea unor miscari ale corpului in ritmul muzicii si stabilirea datelor la ‘’Calendarul naturii’’.
Luni
1. Cunoasterea mediului: “ Fructe de primavara ” – exercitii cu material individual
Prima zi din saptamana a avut in vedere fructele de primavara. Fiecare copil a primit cate o fisa individuala de lucru pentru a verifica nivelul cunostintelor asimilate in legatura cu acestea.
Saptamana aceasta la Grupa Baby am decis sa aprofundez impreuna cu micutii informatiile care au legatura cu anotimpul primavara. Astfel ca am recapitulat fructele, legumele si florile specifice.
Marti
1. Educarea limbajului: ‘’ Sunt cel mai bun recitator!’’ – concurs de poezii
( ‘’Primavara’’, ‘’ Ghiocel mititel’’)
La Educarea limbajului micutii au fost provocati la un concurs in care trebuiau sa recite poezii specifice anotimpului primavara. Prin urmare acestia au aprofundat poeziile( ‘’Primavara’’ si ‘’Ghiocel mititel’’).
Miercuri
1. Matematica: ‘’Stiu sa numar:1,2!’’- exercitii cu material individual
La activitatea matematica micutii prescolari au aprofundat cifrele 1 si 2 prin intermediul unor fise de lucru care au continut exercitii specifice. Accentul a fost pus pe asocierea numarului la cantitate.
2. Educatie muzicala: ‘’Sunt cel mai bun cantaret!’’- concurs de cantece ( ‘’Vine, vine primavara!’’, ‘’Fructele’’, ‘’Cantecul legumelor’’, ‘’Infloresc gradinile’’)
Activitatea a inceput prin incalzirea vocii prin intermediul onomatopeelor, apoi copiii au fost anuntati ca vor participa la un concurs in care fiecare copil va demonstra ca-si aminteste toate cantecele invatate in Proiectul tematic ‘’Primavara’’. Astfel ca micii prescolari s-au straduit sa faca fata provocarii muzicale, iar rezultatul a fost pe masura efortului depus.
JOI
1.Activitate practica: ‘’Narcisa’’ – mototolire, lipire
Activitatea a inceput printr-o scurta recapitulare a florilor de primavara. Apoi i-am anuntat pe copii sarcina pe care o au de indeplinit, explicandu-le, de asemenea, pasii pe care trebuie sa-I urmeze in realizarea lucrarii.
Vineri
1. Educatie plastica:’’Ceapa verde’’ – modelaj
Activitatea a inceput cu o scurta discutie in care am recapitulat legumele de primavara. Apoi le-am demonstrat copiilor tehnicile pe care trebuie sa le utilizeze in modelaj pentru a obtine ceapa verde.
2. Educatie fizica: ‘’Iata ce pot sa fac!’’ – traseu aplicativ
Activitatea a inceput cu incalzirea organismului prin intermediul exercitiilor specifice. In etapa urmatoare i-am anuntat pe micuti ca ii provoc sa parcurga un traseu delimitat in care vor trebui sa execute diferite miscari sau exercitii invatate de-a lungul timpului.
Profesor in invatamantul prescolar:
Ana Maria Stan