Picture 478Evaluarea este un proces permanent, dimensiunea esențială a procesului educațional și o practica efectivă în grădinița Albă ca Zăpada. Ea este concepută ca o metodă de ameliorare a predării și învățării, de eliminare a eșecului și de realizare a unui progres constant în pregătirea fiecărui copil.

În procesul educațional integrat, predare-învățare-evaluare, componenta evaluare ocupă un loc nodal, de primă importanță, atât psihopedagogic cât și social. Una din prioritățile de prim ordin a grădiniței o constituie modernizarea evaluării, perfecționarea metodologiei și tehnologiei de evaluare în corelație cu reforma curriculară.

Procesul modern de evaluare a performanțelor școlare în grădiniță are ca obiective:

  • să evidențieze succesul fiecărui copil, dar nu și esecul acestora;
  • să fie multidimensional, concentrându-se atât asupra evoluției sociale și emoționale, cât și asupra evoluției cognitive;
  • să orienteze actul evaluativ spre determinarea cu precădere a calității cunoștințelor și a capacității lor de a opera cu acestea, dimensiunii cantitative a acestora acordându-i-se un rol secundar (“non multa, sed multum”);
  • să includă o relație de cooperare între cadrul-didactic și copil, dar și între copii;
  • să fie înțeles ușor atât de copii, cât și de părinți.Rolul cel mai accentuat al evaluării în grădiniță constă în asigurarea unui feedback permanent și corespunzator, necesar atât copiilor și cadrelor didactice, cât și părinților.

Acțiunile evaluative se desfășoară pe baza unor fundamente tehnologice, îmbinând formele, metodele și procedeele tradiționale de evaluare cu cele moderne.