Tema saptamanii:23- 27 martie 2015 ‘’ Flori de primavara’’ grupa baby

Tema saptamanii:23- 27 martie 2015 ‘’ Flori de primavara’’ grupa baby

Fiecare zi din saptamana debuteaza cu ‘’Intalnirea de dimineata’’. Aceasta presupune inviorarea de dimineata prin executarea unor miscari ale corpului in ritmul muzicii si stabilirea datelor la ‘’Calendarul naturii’’.

Luni

1. Cunoasterea mediului: “ Flori de primavara ” – lectura dupa imagini

Saptamana aceasta la Grupa Baby am discutat despre flori de primavara. Pe baza unor imagini am discutat impreuna cu micutii prescolari despre partile componente ale unei flori. De asemenea, am stabilit care sunt factorii ce contribuie la dezvoltarea acesteia.

Untitled1

   2.  Petrecere: ‘’La multi ani, Delia!’’

In prima zi din saptamana copiii de la Grupa Baby au avut parte de o petrecere organizata cu ocazia zilei de nastere a micutei Delia. 

Untitled3

Marti

1. Educarea limbajului: ‘’ Ghiocel mititel’’ – memorizare

Ghiocel mititel,

Scoate capul usurel

De sub neaua cea usoara

Care i-a fost plapumioara.

 

Ghiocel mititel,

Tu, micut si frumusel,

Ai venit la noi in tara

Cu frumoasa Primavara!

Activitatea a inceput cu anuntarea titlului noii poezii pe care prescolarii trebuiau s-o invete. In etapa urmatoare le-am recitat poezia micutilor, apoi le-am explicat acestora cuvintele necunoscute.

Partea a doua a activitatii a presupus invatarea textului de catre copii.

 

 

 

 

2. Educatie plastica:’’Laleaua’’– dactilopictura

Activitatea a inceput printr-o scurta discutie cu micutii prescolari in care am caracterizat laleaua, apoi le-am explicat acestora care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmeze in realizarea lucrarii.

 

Miercuri

         1.   Educatie muzicala: ‘’Infloresc gradinile!’’- predare cantec

Infloresc gradinile

Ceru-I ca oglinda,

Prin livezi albinele

Au pornit colinda!

Joaca fete si baieti

Hora-n batatura,

Ah!De ce n-am zece vieti?

Sa te cant natura!-bis

          Activitatea a inceput prin incalzirea vocii prin intermediul onomatopeelor, apoi copiii au fost anuntati de titlul noului cantec pe care acestia trebuiau sa-l invete. Am cantat micutilor prescolari ‘’Infloresc gradinile!’’, explicandu-le, de asemenea, mesajul textului.

      In etapa urmatoare copiii au invatat cantecul pe fraze muzicale.

JOI

1. Matematica: ‘’Cifra 2’’ – joc exercitiu

La activitatea de matematica copiii ‘’au facut cunostinta’’ cu cifra 2. Le-am explicat micutilor valoarea acesteia folosindu-ma de exemple. Apoi  fiecare copil a primit un bol cu floricele si un cartonas pe care era scrisa cifra mai sus mentionata. Micutii au avut ca sarcina sa scoata din bol tot atatea floricele cat arata cifra de pe cartonas. Pentru a intelege diferenta dintre cifra 1 si cifra 2, am repetat exercitiul folosindu-ma si de cartonase pe care era scrisa cifra 1.

Untitled5Vineri

1. Teatru:’’Vulpea cea sireata si iepurasul cel istet’’

2. Educatie pentru societate: ‘’Gaseste intrusul!’’ – joc didactic

 

Activitatea i-a presupus pe micuti la provocarea de a identifica dintr-o multime de flori pe acelea care nu fac parte din anotimpul primavara. Astfel pot observa daca micutii pot stabili din ce anotimp face parte o anumita floare.

Profesor in invatamantul prescolar:

Ana Maria Stan

Citește articolul precedent:
Tema saptamanii: 16-20 martie 2015 “Mireasma florilor”- grupa mica

 

Închide