Stimularea inteligentei si a creativitatii copiilor

Stimularea inteligentei si a creativitatii copiilor

     Programul after-school Alba-ca-Zapada include, pe langa teme si lucru suplimentar pentru aprofundarea materiei, pregatire pentru concursuri si olimpiade scolare, activitati zilnice de limba engleza si o sedinta de dezvoltare personala pe saptamana, si cinci module de activitate care vin in sprijinul dezvoltarii armonioase si multilaterale a fiecarui copil in parte.

     Astfel, prin modulul de Matematica Distractiva se incearca o abordare permisiva si plina de amuzament a matematicii in asa fel incat aceasta sa nu mai fie considerata o disciplina dificila, rigida, un “instrument de tortura”. Punerea unor exercitii şi probleme intr-o forma distractiva, prezentarea lor intr-o maniera nostima, vesela ii va face pe elevi sa abordeze matematica cu zambetul pe buze, fara crispare, ajutandu-i astfel sa asimileze numeroase notiuni matematice si sa inlature barierele care faceau din matematica o disciplina greu accesibila.

     Vazuta astfel, matematica devine o „matematica distractiva”, in care totul este o invitatie la joc, distractie, amuzament, invatandu-i pe elevi sa caute mereu solutii, sa-şi puna intrebari, sa-si imagineze cai diverse de rezolvare a exercitiilor si problemelor.

     Plecand de la premisa stiuta ca un copil mai intai vorbeste, apoi citeste, familia, gradinita, scoala, mediul social in care copilul traieste, pot avea influente pozitive sau negative asupra vorbirii copilului. Este imperios necesar in acest sens ca, tot prin joc, sa formam si sa imbogatim vocabularul copiilor, sa se exprime corect si fluent, sa constientizeze sensul cuvintelor pentru a le folosi in noi enunturi. Acest lucru il realizam in cadrul modulului de „Gramatica prin joc”.

     „Micii artisti” este un modul care vine in intampinarea necesitatii dezvoltarii gustului estetic al copiilor, a necesitatii valorificarii interesului copiilor de varsta scolara mica pentru muzica, teatru, poezie, arte plastice si tehnologii, a nevoii dezvoltarii si exploatarii bunatatii native a copiilor si reprimarii, prin arta, a laturii negative a personalitatii lor.

     „Atelierul de creatie”este „locul”in care copiii dau frau liber imaginatiei descoperind noi maniere de creatie, joaca si distractie. Aici copiii afla ca au talente nebanuite practicand activitati care sa le ofere in acelasi timp relaxare si distractie.

     Unde se simte cel mai bine un copil? In Natura, bineinteles! Acesta este locul in care copilul prinde aripi, se descatuseaza de reguli si inhibitii, respira! Atasamentul pe care si-l formeaza fata de natura sporeste sensibilitatea acestuia atunci cand vine vorba de ocrotirea si salvarea acesteia in asa fel incat oricand se va declara „Micul Ecologist” si va participa cu drag la modulul cu acelasi nume.

     „Fiecare copil este un artist. Problema e sa ramana un artist si cand va creste mare.” P. Picasso

 Profesor Invatamant Primar,
DANIELA NENIU

Citește articolul precedent:
Teatru in gradinita: “Povestea lui Incurca-Tot”

     Incurca-Tot, personajul nostru principal este…asa cum spune si titlul povestii, un mare incurcat!  El este foarte simpatic si ambitios si...

Închide